Hoi An

Nu är vi i Hoi An, det är mycket bättre här än i Hanoi. Inte lika mycket trafik, mycket vackrare och det är varmare och har en strand!
Staden är jättevacker, det är så fint längst med floden och alla små hus är så fina.
Hoi An har även ca 1000 skräddare, så igår gick vi till en av dom, svårt att välja vilken men jag tror vi hittade en bra. Jag har en lista på lite saker jag skulle vilja ha uppsydda men jag valde bara 3 plagg, så får vi se hur bra det går. Om dom blir bra så beställer jag mer. Ska gå på min första provning idag.
Det var väldigt mulet igår när vi var inne i stan vilket va bra eftersom det ändå var rätt varmt. När vi var klara hos skräddaren hade solen gått fram. Då gick vi till stranden, den var mycket finare än vi hade föreställt oss. Det var röd flagg så man fick passa sig om man simmade men det gjorde vi ändå inte. Vi bara låg och njöt av värmen.
På kvällen gick vi in till stan igen och åt en god middag, Andrew drack en San Miguel öl, en flaska på 650 ml kostade 6 kr!

We are now in Hoi An, it's a lot nicer than Hanoi. Not as much traffic, it's a lot nicer and warmer and has a beach!
The town is so beautiful, it's really nice down by the river and the houses are so nice.
Hoi An has approx 1000 tailors, so yesterday we went to one of them. It's a bit hard to pick which one to go to but we had done some research and I think we picked a good one. I have a list of clothes I'd like to have done but I started off with 3 items, then if they do a good job I'll order more. I'm going for my first fitting today.
It was very cloudy in the morning yesterday which was fine since we were running around in town, but when we had finished at the tailor the sun had come out so we went to the beach. It was a lot nicer than we had expected. The red flags were up so if you got in the water you had to be very careful since the currents were really strong. We didn't swim though, we just chilled out and enjoyed the weather.
In the evening we had dinner down by the river. Andrew had a San Miguel beer, 650 ml which only cost 60 pence!
On the way to the beach


The beach

Kommentarer
Postat av: Miia

Åh vad fint det är!

2012-03-01 @ 10:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0