Creative!

För flera år sen så köpte jag en MP3 spelare, en Creative Zen V, den var perfekt! Den var liten, söt, enkel att använda och funkade skitbra.
För typ 1-2 år sen började den bli lite seg, det gick inte att zappa utan den bara spolade. Jag var så upprörd, jag älskar ju den MP3 spelaren. Så jag började leta efter en ny men hittade ingen. Det var ju bara iPods överallt. Jag ville ju inte ha en iPod jag ville ju ha en Creative!
Men ja det gick ju inte att använda den. Bibbi var så snäll och gav mig hennes gamla iPod och ok, den är bra, den har varit snäll mot mig och jag fick ju plats med mycker fler låtar på den än min Creative (som bara hade 1 GB), men ja den var ju inte en Creative :)
Så jag har letat i varje land jag har varit i efter en Creative MP3 spelare, hittade ingen i England, Australien, Nya Zeeland, Hong Kong eller på någon av de många flygplatser vi har varit på. Men igår hittade jag en! På Malaysias största IT varuhus. Jag var så lycklig! Ok jag kommer fortfarande spara min iPod, den är ju bra men ja nu har jag äntligen en Creative igen :)

Several years ago I bought a new MP3 player, it was a Creative Zen V, it was perfect. It was small, cute, simple to use and worked perfectly!
For about 1-2 years ago it started to get a bit broken, I couldn't flick as much as I wanted cause it just fastforwarded the songs instead. I was so upset, I loved that MP3 player. So I started looking for a new one but couldn't find it. There were just iPods everywhere! I didn't want an iPod, I wanted a Creative!
But what to do? The player didn't work and luckily Bibbi was nice and gave me her old iPod and yes it's good and I could fit a lot more songs on it, my Creative was only 1 GB the iPod is 8, but it's not a Creative :)
I've looked in every country I've been to, but couldn't find one in England, Australia, New Zealand, Hong Kong or at any airport I've been to (which has been a few). But yesterday I found one! In Malaysia's largest IT mall. I was so happy! Ok I'll still keep my iPod, it is good, but now I finally have a Creative again :)
On the left: The Creative Zen V, on the right: Creative Zen Style M300

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0