Walk to Work

I fredags gick jag upp en och en halv timme tidigare än vanligt. Varför undrar ni? Jo jag skulle delta i en välgörenhetspromenad med jobbet, för Cancer Council, det var Walk to Work Day.

Det roliga var att vi faktiskt inte gick till jobbet utan vi tog oss till jobbet som vanligt (spårvagn, tåg eller bil) sen gick vi från jobbet, längs kanalen tills vi kom till City Square. Där skulle vi få våra ”recharge kits”. Dessa bestod av en ryggsäck, handduk, strumpor, 2 påsar nötter, äpple, vatten, nyckelring, penna, broschyrer och svettband.

Om man deltog i en gratis 10 min massage så fick man även en s

tegräknare. Jag offrade mig och tog detta erbjudande. Man kunde även få en hälsocheck av Bupa (sponsor), men det innebar stick i fingret och det kände jag inte för. Vi var även med på kanal 9 nyheterna.

Vi var väl där i kanske en timme, sen gick vi tillbaka till jobbet och såg till att våra lata medarbetare istället donerade lite pengar.

 

Before the walk

Last Friday I got up one and a half hour earlier than usual. Why you ask? Well I was taking part in a charity walk with work, for the Cancer Council, it was Walk to Work Day.
The funny thing was that we actually didn’t actually walk to work, we went to work as usual (by tram, train or car) then we walked from work, along the river until we came to the City Square. Here we would get our "recharge kits". These consisted of a backpack, towel, socks, two bags of nuts, an apple, water, keychain, pen, brochures and a sweatband.


If you participated in a free 10 min massage, you also got a pedometer. I thought this was a pretty good deal and I took it. You could also get a free health check by Bupa (sponsor), but that would include them pricking your finger and I did not feel like it, I preferred the massage. We were also on channel 9 news.
We were there for maybe an hour, then walked back to work and made sure that our lazy co-workers donated some money.

 

Some of my colleagues


Getting my free massage


Freebies


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0