Zara

Zara har öppnat sina första butiker i Australien och det finns en här i Melbourne, den öppnade för typ 2 veckor sedan och folk var campade över natten för att få en bra plats i kön. När dörrarna äntligen öppnades var över 250 personer i kön och väntade! Varje gång jag går förbi står en massa människor och köar för att komma in. Helt galet! Jag är inte ett stort fan av Zara, det är ok och jag har väl handlat där nångång, men jag föredrar H&M, New Look, Dorothy Perkins etc men jag skulle ändå inte köa i timmar för att komma in.

På tal om H&M, det finns faktiskt namnlistor man kan skriva på för att få hit H&M till Australien, det är ganska roligt och jag förstår inte varför de inte är här. Eller jo jag läste faktiskt en artikel om det en gång och H&M har visst inga butiker alls söder om ekvatorn och det beror på årstiderna här är annorlunda och de vet inte hur man skulle handskas med det, eller nåt sånt. Men ändå, är det inte värt att räkna ut det?
Jag kan bara tänka mig hur köerna skulle vara om de öppnade här.


 

Zara has opened its first stores in Australia and there is one here in Melbourne, it opened a couple of weeks ago and people were actually camping out over night to get a good spot in the queue. When the doors finally opened over 250 people were waiting! Since then every time I walk past there are loads of people queuing to get in. Crazy! Im not a massive fan of Zara, its ok, but I prefer H&M, New Look, Dorothy Perkins etc but I still wouldnt queue for hours to get in.

Speaking of H&M, there is actually petitions going round to get H&M to Australia, thats quite funny and I dont understand why they arent here. Well I did actually read an article about it before and H&M dont have any shops below the equator and thats because the seasons here are different and they dont know how to deal with it, or something like that. But still, isnt it worth figuring that out?

I can only imagine what the queues would be like if they opened here.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0