Job and iPhone

Jag har börjat ett nytt jobb. Mitt uppdrag på KPMG har tog slut den 1 juli. Jag och mitt team gick ut för drinkar efter jobbet, det var trevligt, speciellt eftesom det var gratis hehe gratis är ju gott. De var så snälla och jag fick en jättestor bukett med liljor! De är fortfarande utslagna och vackra!
John mötte upp med oss ​​precis som tjejerna skulle gå, sen gick han och jag till en fest hos en av hans kollegor, Sarah. Det var väldigt trevligt, plus att hon trodde att hon kände mig :)

Sen ringde Andrew från Davids telefon och berättade att han hade tappat sin mobil, sin dyrbara iPhone! Han frågade om jag kunde ringa den och se om någon svarade. Tyvärr jag inte hade tillräckligt med pengar på min mobil så jag lämnade festen och laddade mobilen, jag ringde Andrews mobil men det var naturligtvis ingen som svarade. Så jag gick till puben och träffade grabbarna, sen spärrade SIM-kortet.
Sen,  på hans födelsedag, fick Andrew ett mail om att hans mobil fanns i baren att han hade varit i tidigare på fredagen. Jippi! SIM-kortet är fortfarande spärrat, men han behöver det ju inte förrän vi kommer hem till Sverige ändå.

Hur som helst, ja, där var jag utan arbete. Så på måndagen hade jag tre intervjuer inbokade, men så väcktes jag på morgonen av ett av mina bemanningssföretag (jag är registrerad hos 3) dom undrade om jag kunde gå på till en intervju genom dem. Ok, tänkte jag och en timme senare satt jag på intervjun. Jag fick jobbet och började arbeta på tisdagen. Så jag fick bara vara arbetslös i en dag. Det var lite synd på ett sätt för jag såg nästan fram emot att ha ett par sovmornar, men va fan, detta är inte fy skam heller :)


Jobbet är bra, jag hade en vecka av överlämning och jag tror jag vet vad jag gör. Företaget är riktigt bra, det är väldigt skön och avslappnad stämmning på kontoret, vilket jag tycker är riktigt viktigt. Det är inte alltför långt hemifrån, det är närmare till gymmet, tydligen är det väldigt nära till strippklubbar och det bästa är att jag slutar en timme tidigare på dagarna!
Uppdraget är i 3 månader vilket är ganska perfekt för då kommer Nicklas och Jennifer och hälsar på!
Sedan jag började det här jobbet har de andra bemanningssföretagen också ringt ang jobb åt mig. Det känns bra att vara så eftertraktad :)

 

Mina fina liljor

 

I’ve started a new job. My assignment at KPMG has finished on the 1st July. Me and my team went out for drinks after work which was really nice and they gave me the largest bunch of lilies! They are still blooming!

John met up with us just as the girls were leaving and him and I went to a house party at one of his colleagues, Sarah. It was very nice, but then Andrew called from David’s phone and told me he lost his phone, his precious iPhone! And he asked if I could call it and see if someone picked up. Unfortunately I didn’t have enough credit on my phone so I left the party to top it up, called Andrew’s phone but of course no answer. So I met up with David and Andrew in the pub. When we got home we cancelled the SIM card.

Luckily on his birthday Andrew got an e-mail that his phone had been found in the bar he had been in earlier on the Friday. Great! The SIM card is still cancelled but he doesn’t need it until we get home to Sweden anyway.

 

So anyway, yes, there I was without work. So on the Monday I had 3 interviews booked, then one of my recruitment agencies (I’m with 3 agencies) called an woke me up and asked if I could go for an interview through them. Ok, I thought and an hour later I had the interview. I got the job and started working on the Tuesday. So I only got to be unemployed for a day. It was a bit of a shame in a way cause I was kind of looking forward to having some lie ins, but hey, this is not too bad either :)

The job is good, I had one week of hand-over and I think I know what I’m doing. The company is really good, it’s very laid back and a great atmosphere, which I think is really important. It’s not too far from home, it’s closer to the gym, apparently it’s very close to strip clubs and the best thing is that I get off an hour earlier than at my last job!

The assignment is for 3 months which is kind of perfect cause then Nicklas and Jennifer are coming over.

Since I started this job the other agencies have also called with jobs for me. It’s good to be in demand :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0