Sundays

Jag brukade alltid hata söndagar. Söndagar va tom värre än måndagar tyckte jag. Inget hände ju på en söndag och man visste ju att måndag va precis runt hörnan. Men här är det annorlunda. Ok, måndag kommer fortfarande efter söndag och egentligen händer fortfarande inget spännande på söndagar men jag och Andrew har utvecklat en söndagstradition och jag ser tom fram emot söndagar nu!

 

Jag börjar min söndag med lite kickboxning med Glen och killarna (och ett par tjejer). Det ör skitkul, vi hoppar hopprep, vi slåss, sparkas, använder knän och armbågar och vi har kul!

Sen möter Andrew mig utanför gymmet och vi går och äter brunch på Panette, George Hotel eller Bunyip Cafe (vi har provat andra ställen men dessa är våra favoriter). Andrew brukar beställa Big Brekky eller Phat burger och en kanna English Breakfast Tea (såklart) och jag brukar beställa fattiga riddare, fruktsallad, gröt, eggs Benedict eller äggröra och en kopp chai latte.

 

Sen går vi över gatan till South Melbourne Market, köper en massa frukt och grönsaker, lite skinka och kanske tom lite god ost. Sen över gatan igen till Woolies (eller Woolworths som det egentligen heter men dom gillar ju att förkorta allt här) där vi köper resten.

 

Varannan söndag är det städdag hos oss och sen gör vi lite vad vi vill. Om det är bra väder kanske vi går till parken och softar lite i solen, kastar lite frisbee och rugbyboll. Om vädret är pissigt så kanske vi går till stan och kollar lite eller bara kollar på film.

 

Som sagt, jag älskar söndagar! Tyvärr har vi ingen marknad hemma i Sverige och jag vet inte hur det är med brunch ställen och jag vet inte vart jag skulle kunna träna lite kickboxning på en söndagsmorgon så jag tror att vi måste hitta på en ny tradition när vi kommer hem, vi kanske får fixa brunch hemma och införskaffa en sandsäck som jag kan sparka på och marknaden, ja vi får väl låtsas att ICA Maxis fruktavdelning är en marknad :)

 

 


 

 

I always used to hate Sundays. Sundays used to be worse than Mondays to me. Nothing happened on a Sunday and you knew Monday was just around the corner. But here it’s different. Ok Monday is still the day after Sunday and still nothing exciting actually happens on Sundays but Andrew and I have a Sunday tradition here and I love it! I actually look forward to it!

I start my Sundays with some kickboxing with Glen and the boys, it’s great, we skip ropes, we kick, we punch, use knees and even elbows and we have fun!

Then I meet Andrew and we go for brunch at Panette, George Hotel or Bunyip Café (we have tried other places but these are our favourites), Andrew usually has the Big Brekky or Phat Burger with a pot of English Breakfast tea (of course) and I usually go for French toast, fruit salad, eggs Benedict or scrambled eggs on toast, or a mix of 2 of them and a cup of Chai Latte.

 

Then we go across the road to South Melbourne Market, buy lots of fruit and veg and ham and maybe some good cheese. Then across the road to our Woolies (or Woolworths as it’s actually called) and get the rest or the weekly shopping.

 

Every other Sunday is cleaning day at the house and then we just do what ever we feel like. If the weather is good we might go to the park and chill out in the sun, maybe throw the rugby ball or Frisbee around. If the weather is shite then we might go shopping or just watch a movie.

I’ve really starting to love Sundays. Unfortunately there is no market where we live in Sweden and not really any brunch places and I don’t know where I would be able to do kickboxing on a Sunday morning so I think we’re gonna have to develop a new Sunday tradition for when we get home, maybe we’ll just have to have brunch at home and if we get a sandbag I can kick that in the morning, that just leaves the market but I guess we can just go to the big supermarket and pretend it’s a market :)

 


Glen, Rob, Kamir and the rest of my Sunday boxing crew


Brunch at Panette

   
[Panette and Bunyip Cafe]   [Eggs Benedict]    [Porridge at George's]  [Burger for Andrew]


The market

    


Kommentarer
Postat av: Rubina

Sounds like a lovely way of spending and making the best out of a sunday - and you did "earn" the yummie brunch innit? Well, if you ever need a guinipig to check out the brunch alternatives in Stockholm, holler :)

2011-12-15 @ 10:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0