Bad Tiger

I morgon skulle jag och Andrew flyga till Cairns för ett par dagar. Det var min födelsedagspresent till honom. Sedan fick Tiger Airways flygförbud på grund avsäkerhetsproblem, tydligen så hade två av deras piloter flygit för lågt, så alla Tigers inrikesflyg ställdes in för hela juli så att de kunde fixa sina problem. Nu tror jag att ett beslut har gjort att de kommer att kunna flyga igen, tyvärr kommer dom inte att flyga förrän på fredag​​, så det suger för oss.
Vad som suger ännu mer är att de har avbokat halva våran resa! Jag hoppades att vi bara skulle kunna ändra vår bokning och åka nästa vecka istället, men jag hade en titt på vår bokning idag och de hade redan avbokat halva resan. De har inte ens meddelat oss vilket jag tycker är ganska dåligt, men ahja. Men som sagt, avbokade dom halva resan, så vi kan inte åka till Cairns, men de förväntar sig att vi flyger hem från Cairns på söndag! Hur hade dom tänkt att det ska ske?

En annan dum sak; Vi hoppades som sagt att vi bara kunde ändra bokningen och flyga nästa vecka istället, men nu när jag valde Melbourne som "åka från" kunde jag inte välja Cairns som destination längre! Vad fan är det som händer? Plus att jag lovar att dom jäklarna kommer att höja sina priser nu när dom får flyga igen för att försöka ta igen det dom förlorade i juli.

Ah just det nu märkte jag en annan sak, dom har ändrat flygtiden! Så istället för att flyga kl 1.10 på söndag morgon så skulle vi nu flyga kl 15.55, vilket iof ger oss 14 tim och 10 min mer tid i Cairns men hallå borde dom inte meddela oss detta?

Och en till sak! Jag kommer ju att få tillbaka mina pengar men det kan ta mellan 3 och 6 veckor! Inte dagar, utan veckor! Skandal.

 

Jag är så irriterad, och vi såg ju fram emot denna resa. Tur för dom att jag inte hade betalat för boende eller de resor vi skulle göra där.

 

This won't be us this week

 

Tomorrow Andrew and I were supposed to fly to Cairns for a few days. It was my birthday present for him. Then Tiger Airways got grounded due to security issues, apparently 2 of their pilots had been caught flying too low, so all of Tiger’s domestic flights were cancelled for all of July so they could get their act together. Now I think a decision has been made that they will be able to fly again, unfortunately they don’t start flying until Friday, so that sucks for us.

What sucks even more is that they cancelled half of our trip! I was hoping we could just change our booking and go next week, but I had a look at our booking today and they had already cancelled half of our trip. They haven’t even told us about it, which is pretty bad but fine. But as I said, they cancelled half the trip, so we can’t get to Cairns but they expect us to fly home from Cairns on Sunday! How is that supposed to happen?

Oh and I noticed something else as well, they have changed the flight time! So instead of going home at 1.10 on Sunday (very early) morning we would fly at 15.55, which to be fair gives us an extra 14 hours and 45 min but still, they should at least let us know, right?

 

As I said I was hoping we could just fly next week instead, but now when I chose Melbourne as “going from” I can’t pick Cairns as my destination anymore! What the hell is going on? I mean I bet the buggers will up the price now when they get to fly again to try and make up for the time they were grounded.

Oh yeah, another thing, I will obviously get a refund but it will take between 3 and 6 weeks! Not days, weeks! Outrageous.

 

I’m so annoyed and we were so looking forward to this trip. Lucky for them I hadn’t paid for the accommodation or the trips we were gonna do there.


Kommentarer
Postat av: Miia

Näe era stackare! ;( Vad dåligt att dom inte informerar om saker och ting!

2011-08-02 @ 13:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0