Accident

Imorse när vi vaknde spöregnade det, riktigt pissväder, tom haglade ett tag.

 

På vägen till jobbet hade jag en liten olycka. Jag ramlade av spårvagnen. Jepp jag ramlade av spårvagnen! Det är 3 trappsteg och sedan en extra halvmeter till gatan och jag ramlade hela vägen ner och slog i alla trappsteg och gatan. Skitkul! Är inte helt säker på hur det hände, men det var mycket folk på spårvagnen, många ville gå av och det var skithalt och helt plötsligt satt jag på gatan. En kvinna frågade om jag var ok jag sa ”kanske” och sen haltade jag därifrån, jag var nära jobbet. Som tur va hade jag tagit med mig ett extra par byxor eftersom det regnade så förbannat och jag tänkte att jag kanske skulle bli dyngsur.

 

Jag hade skitont i båda armarna och lite svårt att röra på dom. Min vänstra armbåge var svullen och jag fick en bula, höger underarm var svullen och jag fick ett ca 20 x 4 cm stort märke, men jag blödde inte, jag hade ju både långärmad tröja och regnjacka. Men båda armar brände lite och jag fick även en öm rumpa.

Ann-Marie, vår receptionist, blev väldigt orolig och tyckte jag skulle gå till en läkare, jag tyckte inte det behövdes men hon kallade iaf på 2 av våra Första Hjälpen folk, vet inte varför jag skulle behöva 2 men ändå. Jag fick en ispackning som jag satt med i 20 min. Det gjorde ju ännu ondare!

 

Nåja det har gått ett par timmar och det bränner inte lika mycket som förut men det gör fortfarande ont, speciellt när jag rör armarna och när nåt rör mina armar. Höger arm är fortfarande svullen och jag har fortfarande en bula och blåmärke på armbågen.

 


When we got up this morning it was pissing down, we even had hales for a while.


Then on my way to work, I had a little accident. I fell off the tram. Yep, I actually fell off it. There were three steps and then an extra two feet to the street and I fell all the way down and hit all the steps and street. Great fun! I’m not entirely sure how it happened, but there were a lot of people on the tram, many wanted to get off and it was very slippery and all of a sudden there I was, sitting on the street. A woman asked if I was ok I said "maybe" and then I limped away, I was close to work. Luckily though, I had brought an extra pair of trousers with me just in case I would get soaked in the rain.


Both my arms hurt like hell and it was a bit hard to move them.

My left elbow was swollen and I had a bump, my right forearm was swollen and I had one about 20 x 4 cm mark, but I didn’t bleed, I was wearing a long-sleeved top and raincoat. However, both arms burned a bit and I also got a sore bum.


Ann-Marie, our receptionist, was very worried and thought I should go to a doctor, I didn’t think that was necessary so instead she got two of our First Aiders have a look at me, not sure why I would need 2 but ok. I got an ice pack which I sat with for 20 min, that hurt even more!

It’s been a few hours now and the burning is not as bad, but it still hurts, especially when I move my arms and when something touches my arm or elbow. Right arm is still swollen and my left elbow still has a bruise and a bump.


But hey, at least it’s Friday and now it’s stopped raining and the sun is actually shining!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0