Training

Jag har gått med i ett gym, jag vet jag vet vi har ju ett gym men jag tycker inte att det är så jättekul att lyfta vikter och springa på löpband, det funkar ibland men jag vill ha annat.
Jag ville ju fortsätta med kickboxningen men det är svårt att hitta dom klubbarna här, jag har hittat ett par kampsport klubbar men det är mest bjj (brasiliansk jiu jitsu) och det är jäkla dyrt, typ $80 i veckan, det är 560 kr i veckan! Plus att jag måste köpa en gi, det är den vita karate pyjamasen. Jag vill inte träna i en sån, de är opraktiska och dyra. Näe, dumt.
Så jag gick med i ett gym istället.


Idag var första gången jag gick, kl 10.30 gjorde jag yoga i en timme och direkt efter det blev det Zumba i en timme.
Jag har varken gjort yoga eller Zumba förut men jag tror faktiskt att jag kommer gå tillbaka till båda. Problemet är bara att det finns så mycket roligt att välja på på mitt gym, jag vet inte hur jag ska hinna med allt.
Det är, förutom dessa, BodyCombat, BodyAttack, BodyBalance, Pilates, Boxning och Tai Chi. Det finns mer men dessa är jag intresserad av. Som tur va ligger gymmet nära där vi bor och nära där jag nog kommer jobba.


Andrew är faktiskt på jobbet idag, hans första dag. Jag ska gå å möta honom kl 15 och då får vi se hur det gick. Fråga inte vad han gör för jag vet inte riktigt, men det är nåt med sport och sånt.





I have joined a gym. I know I know, we have a gym around the back so why pay to go to another gym? Well the gym thing bores me, lifting weights and the treadmill is ok sometimes but I get bored, I need something else.
I wanted to continue with kickboxing but it's hard to find clubs, I found a few martial arts but it's mostly bjj and it's bloody expensive! $80 per week (560 SEK, £56) and that's only for 2 classes and then I also have to buy the stupid gi (that's the karate pyjamas). I don't want to wear one of those and I sure don't want to have to pay for it!
So I joined the gym.


Today I had yoga at 10.30 for an hour and then I did Zumba for an hour. I have never done yoga or Zumba before but I did actually enjoy it, I wasn't very good, but I still enjoyed it and I think I'll do it again. Problem is that there are so many classes I'd like to try, how am I gonna have time to fit them all in?
The ones I wanna try are BodyCombat, BodyAttack, BodyBalance, Pilates, Boxning and Tai Chi. Unfortunately the Tai Chi is as 8.30 on a Saturday morning, it's a bit early but luckily the gym is just around the corner, so it will be ok.


Andrew's at work today, his first day, I am not completely sure what he is doing but I'm going to go and meet him at 15 so we'll see then.



Kommentarer
Postat av: Nicklas

He's probably in the pub watching football

2011-05-09 @ 14:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0