Botanical Gardens

Imorse gick jag på en promenad i botaniska trädgården. Det var jättemysigt. En massa människor va ute och sprang runt parken men inte jag, jag promenerade igenom den (man får inte springa i botaniska trädgården). Solen sken och det var så mysigt. Nästa gång ska jag nog dra upp Andrew ur sängen så att han kan få se det oxå. Jag såg en massa konstiga och vackra träd och blommor. En massa fåglar (bla ett par svarta svanar), massor av japaner med kameror och en kvinna utklädd som flamingo (!)
Sen gick jag hem och väckte Andrew och vi åkte till IKEA och åt lunch, köpte lite bröd, knäckebröd, saft och kokosbollar :)
Nu sitter Andrew och zappar mellan Top Gear och rugbyn. Jag ska försöka deklarera och få tillbaka lite pengar på skatten.
Shrine of Remembrance
The Shrine
Botanical Gardens
This morning I went for a walk in the Botanical gardens. It was so nice! I saw loads of people going for a run around the park (you're not allowed to run in the Botanical Gardens).
The sun was shining, it was quite warm and it was so nice and peaceful. I saw a lot of nice and weird looking trees and flowers, lots of birds, even a couple of black swans, a woman dressed as a flamingo (!) and lots of Japanese people with cameras.
When I got home I woke Andrew and we then went to IKEA for some lunch, I also bought some bread, cordial and chocolate.
Now Andrew's flicking between Top Gear and the rugby. I'm gonna do my tax returns.
Botanical Gardens
Botanical Gardens and the Eureka sky tower in the background
Lots of different trees

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0