Balanced

Som ni vet har jag gått med i ett gym och jag har varit väldigt bra på att gå till det! Jag har gått på ca 3-5 klasser varje vecka, det har varit boxning, Body Combat, yoga och Body Balance. Har även provat Zumba och pilates.

Jag insåg häromdagen att det har varit mest boxning och det är inte så bra. Jag brukade ju träna kickboxning hemma och jag gillade ju det, men boxning är inte lika roligt och jar har kommit fram till att det faktiskt inte är ett så bra träningspass, det är ju bara armar och lite midja. Så jag har beslutat att trappa ner på boxning. Annars kommer jag ju få riktigt biffiga armar och det vill jag ju inte. Jag gillar mina armar som dom är. Plus att jag lär mig egentligen inget, om du har gjort kickboxning är vanliga boxning ganska lätt :)
Så jag har beslutat att köra lite mer Body Balance och yoga och jag kanske tar och provar Zumba igen. Jag gillar verkligen Body Balance, det är en Les Mills klass och det är en kombination av pilates, yoga och tai chi. Det är rätt avkopplande men ändå ganska svårt och du får träningsvärk dagen efter, speciellt i ben, axlar och rygg. Jag gillar träningsvärk :).

Jag rekommenderar även Body Combat, det är som kickboxning men tyvärr slår och sparkar du bara i luften så inget motstånd.

 

 

As you know I have joined a gym and I have been very good at going to it! I’ve been going to about 3-5 classes per week, it’s been boxing, Body Combat, yoga and Body Balance. I have also tried pilates and Zumba.

I realised the other day that it’s been mostly boxing and that’s not so good. I used to do kickboxing and I really enjoyed it, but boxing isn’t as fun and it’s actually not that good of a work out, it’s just arms and a bit of waist. So I have decided to cut down on the boxing. Otherwise I will get really beefy arms and I don’t want that. I like my arms the way they are. Plus I’m not actually learning anything, if you’ve done kickboxing then regular boxing is pretty easy.

So I have decided to do some more Body Balance and yoga and I might try Zumba again. I really do like the Body Balance, it’s a Les Mills class and it combines pilates, yoga and tai chi. It’s very nice and relaxing but also quite difficult and you do get sore the days after, especially legs, shoulders and back. I like that. Oh and I also like the Body Combat classes, it’s like kickboxing but unfortunately you don’t get to hit or kick anything.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0