Sicko

Jag gick till en kiropraktor i onsdags, han ”knäckte” min rygg och nacke (jäkla läskigt) och sedan blev jag sjuk! Min hals gör ont, mitt huvud gör ont och min rygg gör ont. Igår var hemskt! Jag hade så ont och var så obekväm, men jag gick till jobbet ändå, jag hade ett möte jag behövde gå på och idag kunde jag inte vara hemma heller. Om du är sjuk på en fredag ​​eller måndag här måste du ha ett läkarintyg som säger att ja du är sjuk och bör inte vara på jobbet. Jag har ju inte ens en läkare här och det gör det ju lite svårare att få honom att skriva ut ett intyg till mig :)
Jag känner mig lite bättre idag men ryggen känns fortfarande mörbultad och min hals är fortfarande öm.

Hur som helst, vi har blivit inbjudna på After Work hos Kate och John ikväll så jag kanske kan bedöva smärtan med alkohol. Wow du lät jag verkligen som en alkolist eller hur? Men oroa er inte, jag kommer inte att halsa en flaska vodka eller nåt sånt, ett par cider borde duga :) Annars får det bli en massa glass och filmer imorrn.

Hoppas ni alla har en bra helg!


 

I went to a chiropractor on Wednesday, he cracked my back and neck (really creepy) and then I got ill! My throat hurts, my head hurts and my back hurts. Yesterday was horrible! I went to work anyway I had a meeting I needed to attend and today I couldn’t be off ill anyway. If you are ill on a Friday or a Monday here then you need to have a note from your doctor saying that yes you are ill and should not be at work. I don’t even have a doctor which makes getting a note from him a bit harder :)

I do feel a little better today but my back still feels bruised and my throat is still sore.

 

Anyway, have been invited to an After Work at Kate and John’s tonight so maybe I can kill the pain with alcohol. Wow that made me sound like an alcoholic didn’t it? Don’t worry I won’t be downing a bottle of vodka or anything like that, just a couple of ciders should do :)

If not then I think ice cream and movies will be on the agenda for tomorrow.

 

Hope you all have a great weekend!


Kommentarer
Postat av: Rubina

Tja, att kyla saker när man har ont är ju bra - så glass gör säkert susen (eller riktigt kalla cider) ;)



Ha en jättetrevlig helg du med och ta hand om ryggen nu. Tjingeling

2011-08-12 @ 16:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0