Work work and sick

Sen vi kom hit har jag jobbat på 4 olika företag nu. Först jobbade jag en dag i en reception, genom ett bemanningsföretag. Sen, förra veckan, jobbade jag 3 dagar på ett annat företag, igen genom ett bemanningsföretag, sen jobbade jag 2 dagar i ett kafé och nu i måndags började jag jobba på ännu ett företag, genom ett annat bemanningsföretag. Detta uppdrag betalar mer, lät mycket mer intressant och var längre än det andra. Jag har även fortfarande kvar kafé jobbet.
Några av er kanske undrar varför jag inte jobbar på det företag som jag jobbade för i Sverige, och för att göra en lång historia lite kortare så har jag varken tid eller lust att vänta på dom. Plus detta jobb är bättre betalt :)
Och det roliga är att jag nu jobbar på samma företag som John! Vi sitter tom på samma våning, det var lite roligt :)
Det som inte var så roligt var att jag blev sjuk i söndags, skitont i halsen och huvet och snorig som satan. Men jag kan ju inte ringa mig sjuk första dagen på nytt jobb så jag har jobbat ändå, det går bra.

Hur går det för Andrew då, jo då idag börjar han jobba. Han har blivit erbjuden typ 10 jobb och tackat ja till typ 7 av dom, sen blivit erbjuden något bättre etc. Han jobbade ett par dagar på ett par av jobben men näe, det var inte för honom och detta jobb lät mycket roligare och gav mer betalt.
Så, allt som allt, vi båda jobbar och har det bra.


Since we got here, I've worked at four different companies. First, I worked a day in a reception, through a recruiting agency. Then, last week, I worked three days at another company, again through a recruitment agency, then I worked two days in a café/eatery and now on Monday I started working at another company, throughyet another recruitment agency.This job will pay more, sounded much more interesting and were longer than the other. Plus I also still have the café job.

Some of you may wonder why I am not working at the company I worked for in Sweden, and to make a long story a little shorter; I have neither the time nor can I be bothered to wait for them. Plus, this job is better paid :)
And the funny thing is that I now work at the same company as John! We are even sitting on the same floor, funny eh :)

What was not so funny was that I got sick on Sunday, really soar throat and head. But I can't phone in ill on my first day of new job so I have worked anyway, not ideal but it's ok.

So how are things going for Andrew then, well today he starts working properly. He has been offered like 10 jobs and accepted like 7 of them, then was offered something better and so on. He worked a few days at a couple of jobs but nah, it was not for him and this job sounded much more fun and is better paid.
So, all in all, we both work and have a good time

See! We are both fine :)

Kommentarer
Postat av: Miss Hiller

Tjo hej!



Vad kul att det går bra för er där nere...tråkigt att du varit sjuk bara...men, men...såg mejlet om det där med tiden. Har varit lite busy, men ska försöka se till att fixa det omgående!



Tack och hej leverpastej =)

2011-05-20 @ 08:31:26
Postat av: Rubina

Yay, it's alive!!! Oj, inte undra på att du inte har haft tid att uppdatera så mkt som händer i Oz. Skönt att få bildbevis på att ni har det gött ;)

2011-05-23 @ 17:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0