"Football" and possums

I fredags åkte vi för att titta på vår första AFL match, det äraustraliensiska regler fotboll. Men låt dig inte luras här, jag vet att det heter fotboll men det är det inte. Det är som en blandning mellan rugby och basket. Jag vet att det låter som en konstig blandning, men det är sant. Hur som helst, Kate var snäll nog att ta oss till vår första match, tillsammans med sina bröder, vänner och flickvänner. Vi gick till MCG (Melbourne Cricket Ground) som är skitstort.

Vi var i medlemsområdet (medlemmar i MCG) och Kates bror blev stoppad för att han inte bar en topp med krage! Hur konstigt är inte det? Men som tur var lyckades han komma in tillslut.

Kate och dom hejade på Essendon som spelade mot Melbourne. Jag hejade i hemlighet på Melbourne, dom var the underdogs och ska jag vara ärlig så har jag ju inte ens varit i Essendon (som också ligger i Melbourne, de flesta lag i den här ligan är faktiskt från Melbourne) och jag bor ju i Melbourne så jag tyckte att det skulle vara "mitt" lag.

Vi hade jättekul! Andrew och pojkarna spenderade iof mer tid i baren än på läktarna men jag och Kate såg hela matchen, jag ställde frågor och Kate försökte besvara dem.
Och gissa vad .... "Mitt" lag vann! Det var jätte
kul! Jag kände mig så glad trots att jag bara hade varit en "fan" i 2 timmar.
Jag vågade inte visa min lycka
för mycket, eftersom de andra inte var lika glada som jag :)

Sedan gick vi till en bar för att "dränka våra sorger". Andre
w och jag var ju inte så ledsna och efter ett par drinkar gick vi hem. Vi beslutade oss för att gå och vi tog en genväg genom den botaniska trädgården. Vi såg en massa pungråttor! Dom är som en blandning av stora råttor och ekorrar. Jag tog ett par bilder.

Sen när vi nästan hade kommit ur trädgården så snubblade Andrew och båda vände oss om för att se vad han hade snubblat på och gissa vad det var, en till pungråtta! Men den här var stendöd. Den var stor som satan och vi undrade hur i hela friden han kunde ha missat den.

Först tyckte jag att det var lite hemskt men sen när jag tänkte efter så va det faktiskt hysteriskt roligt, haha Jag skrattar varje gang jag tänker på det.

 

The MCG (Melbourne Cricket Ground)

We won!!


On Friday we went to watch our first AFL game, thats Australian Rules Football. Dont be fooled here, I know its called football but its not. Its like a mix between rugby and basketball. I know, a weird mix isnt it, but its true. Anyway, Kate was nice enough to bring us to our first game, along with her brothers, friends and girlfriends. We went to the MCG which is massive.

We were in the members area (members of the MCG) and I think it was Kates brother who got stopped cause he wasnt wearing a top with a collar! How weird is that? Luckily he managed to get in eventually.

Kate and her people were cheering for Essendon who were playing Melbourne. I was secretly cheering for Melbourne, they were the underdogs and lets face it I havent even been to Essendon (which is also in Melbourne, most teams in this league are actually from Melbourne) and I live in Melbourne so I think it would bemy team.

It was a great evening! Andrew and the boys actually spend more time in the bar than on the stands but me and Kate watched the whole game, me asking questions and Kate answering them.

And guess what....my team won!! It was great! I felt so happy even though Id only been afan for 2 hours.

I didnt dare to show my happiness though since the others werent as happy as me :)

Then we went to a bar todrown our sorrows. Andrew and I werent that sad and after a couple of drinks we went home. We decided to walk, we took a shortcut through the botanical gardens. We saw a lot of possums! They are quite big you know. I took a couple of pics.

Then, we were almost out of the park and Andrew tripped, almost fell on his face. We both turned around to see what he tripped on and guess what it was, another possum! However this one was not alive. It was big though and we were both wondering how the hell he managed to trip on this poor thing. I thought it was a bit horrible at first but then when I thought about it I realised how funny it was. I laugh every time I think about it :)

Big possum
I've been spotted

Kommentarer
Postat av: Ruby

Yay, victory!!! But hang on, u went to an AFL game, a mix between rugby and basketball, which was held in a cricket ground... uuuh, can it get any more confusing? ;)



PSs. Great pics btw! Thanks for showing the alive possum rather than the one Andrew stumbled upon

2011-06-08 @ 10:10:49
Postat av: Anonym

Men shit! De ser ju skit läskiga ut, de där possumsarna.

2011-06-09 @ 21:23:57
Postat av: Sofie

Hoppsan...glömde att skriva mitt namn...sååååå chockad blev jag av de där läääääskiga djuren!

2011-06-09 @ 21:25:07
Postat av: Sofie (bloggarn)

Jo dom ser lite laskiga ut och dom ar jakla stora, som en tjock bondkatt. I den andra parken finns det en massa "flygande ravar" som dom kallas, alltsa skitstora fladdermoss, dom e lite laskigare, dom skriker oxa!

2011-06-10 @ 02:33:19
Postat av: Anonym

footy!!!!!!!!!!!!

2011-06-21 @ 20:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0