Du gamla du fria...

Idag är det den svenska nationaldagen. I Sverige är det en helgdag, men av förklarliga skäl inte här i Australien. Jag ville ändå fira denna speciella dag och jag tänkte göra det genom att klä migsvenskt, typ en gul topp och blåscarf eller nåt. Mennär jag packade häromdagen tänkte jag inte på detta och jag packade alla gula toppar jag har (det är iof bara 2 toppar). Inte en stor sak, hör jag er säga, varför packar jag inte bara upp en gul topp, nja det är inte så enkelt. När jag packade så packade jag det i ett vakuum påse och ska jag vara ärlig så orkade jag inte packa upp vakuum påsen igen bara för en gul topp. Så jag var tvungen att vara lite kreativ och detta är vad jag kom på. Det är ganska subtil men ändå gör susen. Tror jag.


Så grattis på svenska nationaldagen till er alla (eller vad man nu säger).



 

Today it's the Swedish National Day. In Sweden it's a bank holiday and everyone is off sothey can celebrate. For obvious reasons we are not off work today here in Australia but I still wanted to celebrate this special occasion. I thought I'd wear Swedish colours, maybe a yellow top and a blue scarf, I thought it would be more classy and subtle than a Sweden football top. However, I was packing the other day and didn't think about this special occasion coming up so I packed all my yellow tops (there are only 2 yellow tops). Not a big deal I hear you say, why don't I just unpack a yellow top and wear it? Well it's not that simple I'm afraid. You see I packed them in a vacuum bag and to be completely honest I can't be bothered to unpack and re-vacuum that bag. So I had to be a bit creative and this is what I came up with. It's very subtle but I think it does the trick, don't you?

Happy Swedish National Day to you all!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0