Bags

Som ni kanske kommer ihåg så fick vi inte den bästa starten på vår resa. Vårt flyg från Stockholm till London var försenat och vi fick springa som aldrig förr för atthinna med vårt flyg till Bangkok. Som tur var hann vi med flyget, men tyvärr gjorde inte våra väskor det. Det tog 2 extra dagar för våra väskor att ta sig till oss i Thailand och när vi fick väskorna så var min trasig! Handtaget var trasigt och höll på att ramla av, två små "piggar" på undersidan saknades, vilket innebar att min resväska inte längre kunde stå upp och några saker på sidan saknades, jag är inte säker på vad dessa saker gjorde eller varför dom var där, men jag vet att dom var där när jag klev på flyget och nu var de borta.
Vi kontaktade vårt försäkringsbolag och de gav oss ersättning, utan att bråka, vilket jag var mycket glad over.
Men min resväska var ju fortfarande trasig. Så när vi kom till Melbourne gick jag upp till Qantas Service Desk och berättade vad som hade hänt. Jag visste ju inte om det var Qantas eller British Airways fel eftersom vi flög med båda och jag visste ju inte på vilken flight väskan gick sönder, men han var väldigt trevlig och hjälpsam och gav mig ett brev. De bad om ursäkt och skulle ersätta mig, så allt jag behövde göra var att ta min resväska till en butik i stan och de skulle fixa deneller ge mig en ny. Så det gjorde jag. Jag tog min väska och gick till butiken och förväntade att dom skulle fixa min kära Polongo väska. Men han tog en snabb titt på det och när jag berättade för honom vad som var fel så fick jag direkt välja en ny väska.

Jag var lite chockad, jag trodde de bara skulle fixa min väska. Och vad var mer chockerande var att Andrew hade rätt, han försökte förklara för mig att jag skulle få en ny väska men jag trodde honom inte, men nu hade han rätt!
Så 5 min senare lämnade jag butiken med en ny väska värd $ 200. Det roliga är att
Polongo resväskan faktiskt tillhör min mamma, jag tror att hon köpte den i Thailand för typ 200 Baht eller nåt och hon föreslog att jag skulle slänga skiten (som hon så fint uttryckte sig) och bara köpa en ny billig väska i Thailand, men det gjorde jag ju uppenbarligen inte, så här har du mamma, en helt ny väska till dig! Du får den nästa år ;)


As you might remember we didnt have the best possible start to our trip back in March. Our flight from Stockholm to London was delayed and we had to run like never before to make our connection flight in London, luckily we just made it but sadly our bags did not. It took 2 extra days for our bags to make their way back to us in Thailand and when we did get the bags mine was broken! I had a suitcase and the handle was broken and falling off, two littlepegs were missing from the bottom which meant that my suitcase could no longer stand up and some things were missing off the side of the bag, Im not sure what those things were for but they were there when I got on the flight and now they were gone.

We contacted our insurance company and they reimbursed us, I was very happy about that, I didnt have to fight with them either!

However, my suitcase was still broken. So when we got to Melbourne I went up to the Qantas service desk and told the guy what had happened. I obviously couldnt be sure if it was Qantas fault or British Airways since we flew with both and I didnt know on which flight the bag got broken, but he was very nice and helpful and gave me a letter. They apologised and would reimburse me, so all I needed to do was to take my suitcase to a shop in town and they would fix it or give me a new one. So I did, I went it to the shop expecting them to fix my dear Polongo bag, he had one quick look at it and I told him what was wrong and immediately I got to pick out a new bag. I was a bit shocked, I thought they would just fix my bag. And what was more shocking was the fact that Andrew was right, he tried to tell me that I would get a new bag but I didnt believe him, but here we go, he was right!

So 5 min later I left the shop with a new bag worth $200. The funny thing is that the suitcase actually belongs to my mom and I think she bought it in Thailand for like 200 Baht or something and she suggested I should just buy a new cheap bag in Thailand but obviously I didnt, so here you go mom, a brand new suitcase for you! Youll get it next year ;)

Bye Polongo, you served us well


Hello Antler, lets hope you'll do a good job

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0